دوره ها

دوره مدیریت پذیرایی و میزبانی غذا و نوشابه در هتل

معرفی دوره مدیریت پذیرایی و میزبانی غذا و نوشابه در هتل:

جایگاه شغلی

اشتغال در هتل , رستورانها و تالارها به عنوان میزبان , سرمیزبان و پس از کسب تبحر و تسلط کاری و طی دوره های تکمیلی سمت مدیر تشریفات در هتلها , رستورانها , سازمانها , ارگانها و نهادهای دولتی وخصوصی . هدف دوره : آشنایی فراگیران با هر یک از بخشهای مختلف رده های مشاغل پذیرایی و میزبانی رستورانها و دیگر واحدهای پذیرایی , آشنایی با روشهای مختلف پذیرایی و وظایف مدیران تشریفات , ایجاد همخوانی و تشریح و تفهیم وظایف اختصاصی میزبانان با توجه به سیستم کاری محل خدمت , انتظارات و الزامات مورد در خواست سازمان مطبوع , برنامه ریزی پرسنلی .

محتوای دوره

1- تاریخچه رستوران و پذیرایی و وظایف میزبان.

2- بخش غذا و نوشابه در هتل.

3-مهارت های فردی و ارتباطی.

4- روشهای سرویس دهی.

5- آشنایی عمومی با منو و رسپی غذاهای گوناگون و نوشیدنیها.

6- وسایل و لوازم پذیرایی و مصرف غذا

7- چیدمان میز

8- ایمنی ؛ بهداشت و پیشگیری از حوادث

9-مهارتهای مهمانداری

10- آشنایی با محیط رستوران.

کارگاه آموزشی یا کارورزی : دارد

الزامات یا پیش نیازها

دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ، علاقه مندی به مشاغل خدماتی و پذیرایی ، خوشرویی و اعتماد به نفس ، دارا بودن خلاقیت و ابتکار عمل ، برخورداری از سلامت جسمی و روحی ، روحیه خستگی ناپذیر ، دارا بودن تناسب اندام و مشخصات فیزیکی قابل قبول ، دارا بودن میزان تحصیلات مناسب جهت تصدی هر یک از سمتهای مرتبط . توصیه ها : شاغلین این بخش در ارتباط مستقیم با میهمانان هستند پس لبخند دائمی باید جزء لاینفک چهره باشد .

طول مدت دوره : دو ماه
نوع گواهی نامه صادره : گواهی نامه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

سرفصل این دوره در جدول زیر با ذکر جزیئات امده است

ردیف سرفصل دروس ساعت تئوری ساعت عملی
1 تاریخچه رستوران و پذیرایی و وظایف میزبانی وشناسایی انواع مشاغل غذا و نوشیدنی 4 -
2 بخش غذا،نوشابه هتل 2 -
3 مهارت های فردی،شغلی و ارتباطی(اداب معاشرت اجتماعی،ظاهر ،رفتار،پوشش،آراستگی و ....) 2 -
4 روش های سرویس دهی(بازگشایی رستورانها ،روش های سرو و ارایه غذا در رستوران ،دریافت و ارایه سفارش غذا و نوشابه ،ارائه صورتحساب ،جمع اوری سرویس میز،سرو نوشیدنی ها،انواع صبحانه،حمل وسایل سرو غذا ،منو و انواع ان و چیدمان میز، 2 6
5 وسایل و لوازم پذیرائی و صرف غذا (چینی الات ،لیوانها،قاشق،چنگال،رومیزی،ظروف بوفه،دستمال سرویس،دستمال میز،نگه داری وسایل رستوران،شناخت انواع وسایل سرویس - 8
6 ایمنی،بهداشت،پیشگیری از حوادث 4 -
7 مهارت های میهمان داری(پیگیری شکایات میهمانان،کارگروهی،خصوصیات میهمان دار،نیازهای مهمانان،مهمانان خاص،تشریفات عمومی،سیاسی و دولتی 8 -
8 کارورزی - 24
جمع کل:60 ساعت 22 38