معرفی دوره مدیریت پذیرایی و میزبانی غذا و نوشابه در هتل:
جایگاه شغلیاشتغال در هتل , رستورانها و تالارها به عنوان میزبان , سرمیزبان و پس از کسب تبحر و تسلط کاری و طی دوره های تکمیلی سمت مدیر تشریفات در هتلها , رستورانها , سازمانها , ارگانها و نهادهای دولتی وخصوصی . هدف دوره : آشنایی فراگیران با هر یک از بخشهای مختلف رده های مشاغل پذیرایی و میزبانی رستورانها و دیگر واحدهای پذیرایی , آشنایی با روشهای مختلف پذیرایی و وظایف مدیران تشریفات , ایجاد همخوانی و تشریح و تفهیم وظایف اختصاصی میزبانان با توجه به سیستم کاری محل خدمت , انتظارات و الزامات مورد در خواست سازمان مطبوع , برنامه ریزی پرسنلی .
محتوای دوره1- تاریخچه رستوران و پذیرایی و وظایف میزبان.
2- بخش غذا و نوشابه در هتل.
3-مهارت های فردی و ارتباطی.
4- روشهای سرویس دهی.
5- آشنایی عمومی با منو و رسپی غذاهای گوناگون و نوشیدنیها.
6- وسایل و لوازم پذیرایی و مصرف غذا
7- چیدمان میز
8- ایمنی ؛ بهداشت و پیشگیری از حوادث
9-مهارتهای مهمانداری
10- آشنایی با محیط رستوران.